2b1_2c
Temat: Różne ujęcia sprawy narodowej w XIX i XX wieku.
Zapoznaj się z trzema tekstami przytoczonymi do lekcji:
1. Maria Konopnicka, Rota, s. 177
2. "Orędzie biskupów polskich do ich braci w Chrystusowym urzędzie pasterskim" (fragmenty), s. 179
3. Grzegorz Ciechowski, Nie pytaj o Polskę, s. 181.
Jako ćwiczenie pomocnicze, zdefiniuj w zeszycie pojęcia (część z nich powinna być Ci znana):
- patriotyzm,
- archaizm,
- inwersja,
- synekdocha,
- peryfraza,
- patos,
- naród,
- nacjonalizm,
- pojednanie,
- karnawał,
- personifikacja,
- aluzja literacka,
- anafora,
- turpizm.
Twoim zadaniem jest przedstawienie wizji patriotyzmu w każdym z tych tekstów. Zwróć uwagę na środki retoryczne i artystyczne oraz odniesienia historyczne, skup się na różnicach. Każdy z tekstów powinien być omówiony co najmniej w siedmiu zdaniach.
Zapoznaj się z trzema tekstami przytoczonymi do lekcji:
1. Maria Konopnicka, Rota, s. 177
2. "Orędzie biskupów polskich do ich braci w Chrystusowym urzędzie pasterskim" (fragmenty), s. 179
3. Grzegorz Ciechowski, Nie pytaj o Polskę, s. 181.
Jako ćwiczenie pomocnicze, zdefiniuj w zeszycie pojęcia (część z nich powinna być Ci znana):
- patriotyzm,
- archaizm,
- inwersja,
- synekdocha,
- peryfraza,
- patos,
- naród,
- nacjonalizm,
- pojednanie,
- karnawał,
- personifikacja,
- aluzja literacka,
- anafora,
- turpizm.
Twoim zadaniem jest przedstawienie wizji patriotyzmu w każdym z tych tekstów. Zwróć uwagę na środki retoryczne i artystyczne oraz odniesienia historyczne, skup się na różnicach. Każdy z tekstów powinien być omówiony co najmniej w siedmiu zdaniach.
Komentarze
Prześlij komentarz